18. juni 2026

Reiserapport og møtereferat 2026

IMG-20260420-WA0004

Stian Svabø har overtatt vervet som sekretær. I forbindelse med dette ble både skøytelue og silkehansker overrakt til Stian på en ærbødig og høytidelig måte, slik tradisjonen tilsier.

Fellesturen gikk av stabelen helgen 18.april. Det ble en svært vellykket tur til tross for bare 9 påmeldte og kun ett stadion-besøk.

Vi har ikke prøvd vårtur siden april 2007. Den gangen var det vesentlig flere med på tur.

Årsakene til at vi ønsker en tur på våren var for det første at vi nå har regnskapsår som følger kalenderen i stedefor fotballsesongen som det tidligere gjorde. Dette betyr at det ville blitt veldig lenge fra årsavslutning av regnskap til presentasjon, om årsmøtet ble hold på høsten, for da er vi jo nesten ferdig med enda et regnskapsår. I tillegg hadde vi håp om et noe varmere og tørrere vær enn vi pleier å ha i oktober. Det ble gjerne ikke den helt store forskjellen værmessig denne gangen, men glimtvis viste solen seg med en voldsom varme. Da var det bare å hive seg rundt for en utepils. Det er også slik at på våren er kampene ofte mer avgjørende. Blant sesongens siste kamper kan mye begynne å bli avgjort.

Fire veteraner dro fra Østlandet allerede torsdag. Vi fant ikke noe ekstra-kamp som fristet nok til disse fire på hverken torsdag eller fredag. Sent ut på fredagen ankom de 5 siste fra Sola, Flesland og Molde via Gardermoen. Det ble et lystig gjensyn da alle treftes på The Millstone. Og ja, Landlord Pete er der fortsatt. En veldig hyggelig kveld.

Lørdag var det duket for tidligkamp og vi dro i tre taxier til stadion allerede kl 09:30

Vi fikk samme sofagrupper som vi hadde sist på Lion of Vienna Suite. Vi trives godt der og mener at selv om det koster noen hundrelapper ekstra, er det verd hver krone. Ingen kø i baren, ingen kø på toalettet og vi slipper å stå på betonggulvet når vi nyter en pint.

Før kampen var Eirik og Stian på indre bane og fikk presentert prisen til årets spiller, som denne gangen var Mason Burstow.  Han ble veldig glad og var veldig takknemlig for prisen. Stian prøve å fortelle ham at prisen også inkluderte hattrick i dagens kamp. Vi velger å tro at han latet som han ikke hørte dette. Vi fikk også en hyggelig prat med Super-John McGinlay og med stadions høyttaler-røst Phil Heys. Tusen takk til Pete Oliver (igjen) som kanskje er klubbens mest effektive organisator.

Kampen mot Huddersfield ble dramatisk. Uten å komme med noe veldig grundig kampreferat er det vel blitt en kjensgjerning at etter 90 minutter spiller vi til Bolton har scoret sitt siste mål. Deretter kan dommeren blåse av.  Bolton ledet fort kampen 1-0 etter scoring av Toal.  Osei-Tutu fikk rødt kort i det 53.minutt, straffespark og ting begynte å rakne. Etter 66 minutter begynte vi å gi opp da vi lå under 1-3. Huddersfield byttet innpå Dion Charles minuttet etter Huddersfields tredje mål. Skuffelsen over det målet gjorde vel til at ikke mange fikk med seg akkurat den detaljen. Men så.. 77 minutter: 2-3 Johnny Kenny… 8 minutters tilleggstid pleier å være plenty for vårt kjære Bolton. Det siste som skjer, er selvsagt at Cissoko klinker ballen i krysset fra 20 meter og sikrer et poeng. Kampen blåses av, og stemningen ble euforisk. Jeg skal innrømme at jeg angrer litt på at jeg trakk ned i baren før dommeren hadde blåst. Men jeg fikk sett scoringen i reprise på en skjerm der nede.

Etter en times hygge på Lion of Vienna etter kampen dro vi tilbake til hotellet. Neste på programmet var årsmøtet.

—————

Protokollført møtereferat for Bolton Wanderers Supporters Club Norway

Sted: Holiday Inn Bolton Sentre Churchill Suite

Tid: Lørdag 18.April 2026 kl:_18:00

Vi var 11 personer til stede inkludert vår venn Steve og Alan fra Supporters Trusten.  (Eirik, Petter, Ole Peder, Ivar, Tor, Stian, Ben Åge, Andre, Arve)

Ettersom vi bare var to representanter fra styret, ble varamann Stian Svabø plassert på styrebordet sammen med styreleder Eirik Hiim Titland (undertegnede) og sekretær Petter Thorvaldsen.

Styreleder (fortsatt undertegnede) ønsket velkommen og gratulerte Trusten med 10årsjubileumet før vi valgte ordstyrer. Atter en gang ble det undertegnede som skulle styre oss igjennom årsmøtet.

Som seg hør og bør synger vi det første verset på Den glade vandrer før vi starter på sakslisten. I mangel på oppsanger ringte vi Svein som vanligvis har ansvar for takt og tone. Denne fikk vi på en høyttalende mobiltelefon akkompagnert med orgel. -Takk Svein

Årsmøtet

  • Sekretær Petter leste igjennom årsrapporten iført skøytelue og hvite silkehansker i tradisjon tro.. Ingen hadde kommentarer til årsrapporten – enstemmig godkjent.
  • I fravær av kasserer Ronny Pettersen, tok styrets leder seg av gjennomgang av regnskapet. Alle punkter ble lest opp og forklart etter beste evne. Eneste kommentarer til regnskapet var positive tilbakemeldinger på fremførelsen med grundige forklaringer. Regnskapet ble enstemmig godkjent.
  • Det var ingen innkomne saker til årsmøtet så vi gikk rett videre til valgkomiteen som i år bare hadde en representant tilstede. Andre Vindheim Fjeldstad leste opp valgkomiteens innstilling:

 

Valgkomiteens innstilling – Bolton Wanderers Supporters Club Norway

Valgkomiteen har i perioden arbeidet med å finne kandidater til styret i Bolton Wanderers

Supporters Club Norway. Det er lagt vekt på kontinuitet, engasjement for supporterklubben og evne

til å bidra i videre drift og utvikling.

Alle foreslåtte kandidater er forespurt og har bekreftet at de stiller til valg.

Valgkomiteen fremmer følgende innstilling:

Styret (velges for ett år):

  • Leder: Eirik Hiim Titland
  • Sekretær: Stian Svabø (ny)
  • Styremedlem: Kihm Andersen
  • Kasserer: Ronny Pettersen

Varamedlem:

  • Velges på årsmøtet

Valgkomiteen mener den foreslåtte sammensetningen gir en god balanse mellom kontinuitet og nye impulser, og at styret vil være godt rustet til å videreføre og utvikle supporterklubbens arbeid i kommende periode.

Valgkomiteen ønsker også å rette en stor takk til Petter Thorvaldsen, en av grunnleggerne av

supporterklubben, som gjennom svært mange år har gjort en fantastisk innsats i rollen som

sekretær.

Bolton, 18. april 2026

Valgkomiteen

André V. Fjeldstad & Bjørn L. Olsen

 

Ny varamann ble valgt: Ben Åge Johansen. Valgkomiteen har i år gjort en grundig jobb og begge representantene ble gjenvalgt. De gjenvalgte takker for tilliten!

  • Årsmøtet ble avsluttet med gratulasjoner til de ny-innvalgte. Petter overrakte på ærbødigvis skøyteluen og silkehanskene til påtroppende sekretær Stian Svabø.
  • Deretter ble det utdeling av gaver til våre to gjester.
  • Styreleder holdt så en tale til stifterne Ole Peder som ble takket av i 2024, og årets avtroppende sekretær Petter, hvor de ble takket for lang og tro tjeneste begge to. Det ble både applaus, skål og klem til dem begge to.
  • Eirik ga så ordet til Alan Houghton som skriver kamprapporter for Bolton News, og er styremedlem i Bolton Wanderers Football Club Supporters Trust (BWFCST) . Alan presiserte at han først og fremst kommer til møtet som en venn av forsamlingen, og takket veldig for at han ble invitert også i år.  Men siden han nå er representant for Trusten i tillegg til å være vår venn fortalte han litt om organisasjonens viktighet. Om at kontrakten (Memorandum of Understanding) med fotballklubben som sier at Trusten skal ha minst et møte hvert kvartal med høyeste myndighet innad i Bolton Wanderers for å diskutere supporternes interesser. Men at fotballklubben selv har tatt initiativ til månedlige møter istedenfor, som gjør at kontakten er enda bedre og sakene går enda hyppigere. Alan kunne fortelle at en av hjertesakene siste året har vært fasiliteter for funksjonshemmede. Her er Bolton kommet så langt nå at de vant en pris for akkurat dette. (Bronze status in the The Equality Code of Practice)  Her har BWDSA vært aktive igjennom Trusten og fått utrettet mye. BWDSA – Bolton Wanderers Disabled Supporters Assossiation er en av tilknyttingsklubbbene i Trusten, på lik linje med oss i BWSCN.  Dette viser utvilsomt det hjelper å være medlem og det hjelper å si ifra. Alan minnet oss på dette og presiserte at alle ønsker eller forslag til forbedringer kan rettes til en av Trustens Affiliated representanter som for BWSCN er Eirik og Ronny . 

 

(Tilføyelse: Har dere noe på hjertet som dere mener bør tas med øverste hold i Bolton Wanderers kan dere enkelt ta kontakt med en av de to nevnte. Ps: Tegn gjerne et privat medlemskap i BWFCST i tillegg. Det koster bare £10 i året og du støtter en god sak.)

 

  • Før maten ble servert kunne vi gratulere Ole Peder med seieren som årets Tipper. Selv med to gjenstående kamper var det ikke mulig å ta fra ham seieren med sterke 107 poeng. Boltonrelatert premie ble overrakt tippekongen.
  • Maten ble servert.. Nyinnvalgte sekretær Stian fikk sitt første oppdrag ved å ta ansvar for aquavit-serveringen. Noe han utførte på en meget tilfredsstillende måte.

Ettersom dagens program ble utført noen timer tidligere enn vi pleier, ble det tid til en hyggestund på The Millstone Pub før natten innhentet oss.

Søndagen ble det heller ikke noe stadionbesøk. De fire fra øst dro tilbake til kongeriket Norge, mens vestlendingene hadde en rolig dag med fotballkamper på pub, samt litt byvandring. Kvelden ble avsluttet på barkrakker på Millstone hvor det var i overkant god stemning.

Takk for nok en særdeles hyggelig tur. Fotballen er en ting. Men å treffe denne gjengen igjen gang på gang betyr kanskje enda mer. Mandagen dro de siste hjem.

                                  

 

Protokollført   22.04.26

Eirik Hiim Titland // BWSCN

Møteleder/Styreleder


Oppdag mer fra Trotters online

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.

What do you feel about this?